РОЗРОБКА ВПРАВ ДЛЯ ДОМАШНІХ ЗАНЯТЬ
для Олександра У. (20.09.2022)
Завдання виконувати з врахуванням працездатності дитини, можна виконувати по частинам, наскільки утримується інтерес.
Вибрати 5 артикуляційних вправ, які добре виходять, виконувати їх, додаючи поступово нові вправи, починаючи рахунок з 3-5.
АРТИКУЛЯЦІЙНІ ВПРАВИ ДЛЯ ГУБ
1. вправа «Каченя, або Усмішка»: випнути губи вперед, розтягнуті, неначе в посмішці, чітко артикулюючи губами звук [і]. Рахунок: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10.
2. вправа «Хоботок, або Трубочка»: Випнути трубочкою напружені й зімкнені губи. чітко артикулюючи губами звук [у]. утримувати під рахунок: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10, а потім розслабити їх у легкій посмішці.
3. вправа «Хоботок - Жабка»: чергувати вправи «Хоботок» і «Жабка», чітко артикулюючи губами звуки [у] – [і].
4. вправа «Гребінець»: нижніми зубками «розчесати» верхню губу, а потім верхніми зубками – нижню. Рахунок: 1-2.
5. вправа «Полоскання» імітувати полоскання зубів, при цьому губи не повинні випинатися. Рахунок: 1-2.
6. вправа «Кролик»: підняти верхню губу, оголивши вершні зуби. Рахунок: 1-2.
7. вправа «Мавпеня»: випнути назовні нижню губу так, щоб оголилися зуби. Рахунок: 1-2.
8. вправа «Парканчик»: зімкнути верхні і нижні зуби, посміхнутися, повністю оголивши їх. Рахунок: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10.
9. вправа «Повітряна кулька»: «надути» повітрям щоки, потім втягнути їх між щелепами. Рахунок: 1-2.
10. вправа «Собачка»: стулити щелепи, випнути губи «хоботком» і прицмокувати, зліплюючи та розліплюючи губи. Рахунок: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10.
11. вправа «Зупини конячку»: вимовляти звукосполучення «пррр», вібруючи губами.
12. вправа «Ласунчик»: імітувати губами зривання ягідок з куща.
13. вправа «Хустинка»: узяти хустинку губами і рухати ними вправо-вліво, неначе помахуючи. Рахунок: 1-2.
14. вправа «Олівець»: узяти губами олівець, потримати його. Рахунок: 1-2-3-4-5.
2.Розвиток дихання та зрівноважування процесів збудження – гальмування: «Гра з мильними бульбашками». «Будемо робити мильні бульбашки. По черзі. Я пускаю. Ти пускаєш. Я пускаю. Ти пускаєш.» Дорослий демонструє неквапливе, зосереджене виконання дії, коментує її.
3. Повторити артикуляцію звука А, У, І.
4. Голосові вправи, слідкувати за артикуляцією звуків.
Проспівування 2х звуків ІУ АУ АІУ
5. Скласти речення з 3х слів за картинкою. Для дівчинки та хлопчика придумати ім'я.
Немає коментарів:
Дописати коментар